بلاگ

جاروبرقی سطلی بهتره یا موشکی؟

تفاوت جاروبرقی سطلی با معمولی

فرق جاروبرقی سطلی با معمولی تنها در شکل ظاهری آن‌ها نیست. این دو نوع جاروبرقی در کارکرد و ویژگی‌های دیگر هم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در مقایسه مدل سطلی با موشکی یا معمولی تفاوت‌های گوناگونی می‌بینیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قیمت این دو نوع جاروبرقی است. از تفاوت‌های دیگر این دو مدل، باید به اندازه، مقدار صدا، قدرت مکش، حجم مخزن و تفاوت توان موتورهای آن‌ها اشاره کنیم.

با ما در بررسی ویژگی‌ها و تفاوت جاروبرقی سطلی با خوابیده همراه باشید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به این نتیجه برسید که بالاخره جارو برقی سطلی بهتره یا موشکی؟

جدول مقایسه تفاوت جاروبرقی سطلی با معمولی

پارامترهای مقایسهمدل سطلیمدل معمولی
زیباییکمتربیشتر
اندازهبزرگ‌ترکوچک‌تر
حجم مخزنبیشترکمتر
توان موتورمتغیرمتغیر
مقدار صدابیشترکمتر
قدرت مکشوابسته به قدرت موتوروابسته به قدرت موتور
فیلتر بهداشتیدارددارد
قیمتبه‌طور معمول ارزان‌تربه‌طور معمول گران‌تر

تفاوت جاروبرقی سطلی با موشکی یا خوابیده

در نگاهی جامع فرق جاروبرقی سطلی با معمولی را باید از سه زاویه ظاهری، کارکردی و قیمتی بررسی کنیم:

1- تفاوت ظاهری

یکی‌از مهم‌ترین تفاوت‌ها در این مدلها، در شکل ظاهری آن‌هاست. جاروبرقی معمولی شکلی جمع‌وجور دارد و کمپانی‌های مختلف آن‌ها را با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌کنند. اما مدل سطلی همان‌طور که از نامش مشخص است، به شکل سطل و ایستاده ساخته می‌شود و شکل ظاهری متفاوتی با جاروهای خوابیده دارد.

ازنظر ظاهری باید تفاوت جاروبرقی سطلی با معمولی را در زیبایی، اندازه و حجم مخزن آن‌ها مقایسه کنیم:

بیشتر بخوانید:

مزایای و معایب جاروبرقی سطلی

فرق جاروبرقی سطلی با معمولی

کدام‌ یک زیباتر است؟

با نگاهی به این دو مدل، اولین تفاوت آن‌ها نمایان می‌شود. به‌طور معمول، جاروبرقی های معمولی زیباتر و شیک‌تر هستند و توجه شما را بیشتر به خود جلب می‌کنند. جاروهای خوابیده طراحی هنرمندانه و زیبایی دارند؛ اما بیشتر مدل های سطلی به زیبایی جاروهای معمولی نیستند. البته در نظر داشته باشید کمپانی‌های معروف دنیا اکنون اقدام به تولید مدل های سطلی بسیار زیبایی کرده‌اند. این محصولات ازنظر زیبایی دست‌ِکمی از جاروهای خوابیده ندارند.

کدام‌ یک کوچک‌تر است؟

تفاوت مدل سطلی با خوابیده در اندازه آن‌ها هم نمایان می‌شود چرا که این محصولات، کمی بزرگ‌تر از مدلهای موشکی یا خوابیده بوده و فضای بیشتری را در خانه شما اشغال می‌کند؛ همچنین جاروبرقی های معمولی خیلی بزرگ نیستند و می‌توانید آن‌ها را در قفسه‌های کمد هم جای دهید. بدیهی است برای خانم‌های خانه‌دار که دوست دارند وسایلشان مرتب و جمع‌وجور باشد، جاروهای خوابیده برتری دارند؛ اما اگر شرکت و محل اداری شما نیاز به جاروبرقی دارد، شاید انتخاب مدل سطلی گزینه بهتری باشد.

حجم مخزن کدام‌ یک بیشتر است؟

فرق جاروبرقی سطلی با معمولی در اندازه مخزن آشغال آن‌ها هم دیده می‌شود. مدل سطلی بزرگ‌ترند و حجم مخزن آن‌ها نیز بیشتر است. در مقابل، حجم مخزن جاروهای خوابیده کمتر است؛ اما باید به یک نکته توجه داشته باشید. برخی از جاروبرقی های معمولی از فناوری فشرده کردن زباله برخوردارند. به‌این‌ترتیب کیسه‌های کوچک آن‌ها می‌تواند زباله بیشتری در خود جای دهد.

با دیدی کلی بهتر است بگوییم، مدل سطلی، با توجه به مخزن بزرگ‌تر، مناسب فضاهای بزرگ‌تر است؛ پس این جاروها انتخاب خوبی برای تمیز کردن فضاهای بزرگی مانند شرکت‌ها، هتل‌ها یا مکان‌های اداری هستند. اگر هم برای خانه و آپارتمان نه‌چندان بزرگ خود در فکر خرید جارو هستید، جاروی معمولی هم کار شما را راه می‌اندازد.

2- از لحاظ کارکردی جاروبرقی سطلی خوبه یا موشکی

اگر بخواهیم بگوییم از نظر کارکردی جاروبرقی سطلی بهتره یا موشکی باید چند نکته مختلف را در این دو نوع جارو بررسی کنیم:

مقایسه جاروبرقی سطلی و خوابیده از لحاظ توان موتور

توان موتور هر جاروبرقی ممکن است با جاروبرقی دیگر متفاوت باشد. در واقع برای مقایسه تفاوت جاروبرقی سطلی با معمولی در توان موتور آن‌ها باید به نوع و مدل جاروبرقی هم اشاره کنیم. هریک از این دو مدل جاروبرقی ممکن است توان موتور کمتر یا بیشتر، و درنتیجه قدرت مکش کمتر یا بیشتری داشته باشند.

مقایسه جاروبرقی سطلی با معمولی

صدای کدام‌یک کمتر است؟ 

بیشتر مدلهای سطلی از موتورهای بزرگ‌تر و پرقدرت‌تری استفاده می‌کنند. همین نکته سروصدای بیشتر در نمونه های سطلی را به‌دنبال داشته است. البته مدل ساخت این جاروها هم باعث پخش صدای بیشتر موتور در محیط می‌شود. در مقایسه مدل سطلی با معمولی در میزان تولید سروصدا، جاروهای معمولی گوی سبقت را از آن خود می‌کنند.

البته شرکت‌های سازنده مدل های سطلی به این نکته هم توجه نشان داده‌اند. نمونه های سطلی مدرن از طرف شرکت‌های پیشرو با صدای کمتری به بازار عرضه شده‌اند؛ اما اگر به فکر خرید جارویی مناسب با صدای کمتر برای خانه خود هستید، انتخاب جاروهای خوابیده برتری دارد.

قدرت مکش کدام‌ یک بیشتر است؟

قدرت مکش هر جاروبرق به قدرت موتور و توان جاروبرقی بستگی دارد. از این دیدگاه نمی‌توانیم تفاوت جاروبرقی سطلی با معمولی را به‌صورت آشکار بیان کنیم. البته برخی مدلهای سطلی با توجه به موتور بزرگ‌تر و قوی‌تر قدرت مکش بیشتری هم دارند.

کدام‌یک بهداشتی‌تر است؟

مدل سطلی یا خوابیده در صورت داشتن فیلتر بهداشتی از پخش شدن گردوخاک در محیط جلوگیری می‌کند. پیش‌تر از این، برخی مدلهای سطلی بدون این فیلترها به بازار ارائه می‌شدند؛ اما اکنون با افزوده شدن فیلتر بهداشتی به نمونه های سطلی، فرق جاروبرقی سطلی با معمولی در این مورد کمتر شده است. در واقع، مدلهای سطلی جدید هم از این امکان بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

3- از لحاظ قیمتی جاروبرقی سطلی بهتر است یا موشکی

یک تفاوت جاروبرقی سطلی با معمولی قیمت آن‌ها است. توجه داشته باشید که مقایسه این دو مدل از نظر قیمتی نیاز به مشخص کردن نوع برند و مدل جاروبرقی دارد؛ اما در بین جاروبرقی های مشابه یک برند، به‌طور معمول قیمت مدل های سطلی پایین‌تر است. همین نکته خرید این نوع جاروبرقی ها را برای بسیاری از مردم اقتصادی‌تر ساخته است.

جاروبرقی سطلی یا موشکی

بررسی کلی فرق جاروبرقی سطلی با معمولی

در پایان باوجود همۀ این تفاوت‌ها، پاسخ پرسش جارو برقی سطلی بهتره یا موشکی به شما بستگی دارد. اگر شکل ظاهری، شیک بودن و کلاس جاروبرقی برای شما اهمیت بیشتری دارد، باید جاروبرقی معمولی را برای خرید انتخاب کنید؛ اما اگر کارکرد جاروبرقی و اندازه مخزن آن برایتان مهم‌تر است، مدل سطلی انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

شاید بتوانیم با توجه به مکان استفاده جاروبرقی نتیجه‌گیری بهتری داشته باشیم. جاروبرقی های خوابیده و معمولی بیشتر مناسب خانه‌ها و جاروهای ایستاده و بزرگ‌تر مناسب محل کار هستند. برای مکان های اداری و صنعتی هم می توانید جاروبرقی صنعتی را برای خرید در نظر داشته باشید. 

مدل های مختلفی مانند جاروبرقی آب و خاک می توانند در نظافت همزمان مایعات و جامدات کمک زیادی به شما کنند. 

گفتار پایانی

جاروبرقی سطلی بهتره یا موشکی؟ پاسخ این پرسش در نیاز شما و کارکردی است که از هر جارو انتظار دارید. از دیدگاه‌های گوناگون به بررسی تفاوت جاروبرقی سطلی با معمولی پرداختیم. اکنون شما با دانستن همۀ تفاوت‌ها می‌توانید تصمیم‌گیری کنید و جاروبرقی دل‌خواهتان را انتخاب و خریداری کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *