بلاگ

آموزش مبل شویی با دستگاه

آموزش مبل شویی با دستگاه

در گذشته‌‌ای نه چندان دور، تمیزکردن مبل‌ کثیف یک چالش جدی محسوب می‌شد. در آن زمان شستن مبل یک ریسک بود و معمولا منجر به کثیف‌شدن بیشتر و خرابی فوم‌ داخلی و چوب مبل می‌شد. اما در چند سال اخیر، دستگاه مبل شویی همه این مشکلات را حل کرده است. آموزش مبل شویی با دستگاه، به شما کمک می‌کند تا در منزل، با استفاده از یک دستگاه ساده مبل‌های خود را بشویید و نگران کثیفی بیشتر و خرابی آن‌ها هم نباشید.

ما در اینجا برای آموزش شستشوی مبل در منزل با دستگاه، مراحل شستشو را به‌شکل گام به گام توضیح می‌دهیم و علاوه‌بر این، شما را با ساختار این دستگاه‌ و طرز کار دستگاه مبل شویی آشنا می‌سازیم.

با ما تا انتهای آموزش مبل شویی با دستگاه همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فرش شوی خانگی

طرز کار دستگاه مبل شویی

قدم اول در آموزش مبل شویی با دستگاه، آشنایی با طرز کار آن است. دستگاه مبل شویی، یک شوینده خاص را با مقدار کمی آب در یک محفظه ویژه مخلوط کرده و سپس آن را به‌شکل کف بسیار غلیظ و کم‌آب روی سطح مبل اسپری می‌کند. در مرحله بعدی، این دستگاه با استفاده از مکش قوی، کف، کثیفی‌ها و آب اندک باقی‌مانده را به داخل محفظه‌ای دیگر، که برای آب کثیف طراحی شده است، می‌مکد. این طرز کار دستگاه مبل شویی سبب می‌شود مبل‌‌ها بدون خیس‌شدن به خوبی تمیز شده و ضد عفونی شوند.

برای آموزش مبل شویی با دستگاه، ما در اینجا مراحل این شستشو را به‌شکل گام‌به‌گام بررسی می‌کنیم:

1.مرحله اول؛ جارو‌کردن مبل: قبل از شستشوی مبل لازم است گردوخاک روی آن را پاک کنید. برای این کار از یک جارو برقی استفاده کنید و با بهره‌بردن از سری مناسب، گردوخاک موجود روی سطح و درزها را کاملا تمیز کنید.

2.مرحله دوم؛ برطرف‌کردن لکه‌ها: قبل از شستن مبل با دستگاه، باید لکه‌ها را پاک کنید. برای این کار از محلول‌های لکه‌بر مناسب استفاده نمایید و دستورالعمل روی آن‌ها را برای پاک‌کردن صحیح لکه دنبال کنید.

3.مرحله سوم؛ مخلوط‌کردن شوینده و آب در مخزن: از این مرحله، آموزش شستشوی مبل در منزل با دستگاه شروع می‌شود. باید شوینده مخصوص (که معمولا به‌شکل قرص است) را در محفظه مخصوص دستگاه قرار دهید تا با آب کم داخل آن مخلوط شده و کف غلیظی تولید کند.

4.مرحله چهارم؛ پاشیدن کف رو مبل: حالا با استفاده از دسته، کف ایجاد‌شده را با فشار روی پارچه مبل بپاشید و بگذارید چند دقیقه همان‌جا باقی بماند.

5.مرحله پنجم؛ جمع‌کردن کف: حالا با استفاده از سری مکش دستگاه، همه کثیفی‌ها، کف و آب اندکی که همراه کف به مبل منتقل شده را بکشید. این کثیفی‌ها در داخل محفظه جداگانه‌ای جمع می‌شوند.

با جمع‌آوری کف، مراحل آموزش مبل شویی با دستگاه نیز به پایان می‌رسد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی صبر کنید تا رطوبت اندک روی مبل بخار شود تا بتوانید مانند قبل از آن استفاده کنید.

طرز کار دستگاه مبل شویی

اجزای دستگاه شستشوی مبل

حالا که با طرز کار دستگاه مبل شویی آشنا شدید، خوب است اجزای مختلف آن را نیز بشناسید. شناخت اجزای مبل‌شور به شما کمک می‌کند تا مراحل کار آن را بهتر درک کرده و در صورت بروز مشکل، محل اصلی اشکال را پیدا کنید.

اجزای اصلی این دستگاه‌ها شامل قطعات زیر هستند.

1. محفظه آب تمیز: این قسمت برای نگهداری آب تمیز طراحی و ساخته شده است که آب بسیار کمی را برای مخلوط‌کردن با مواد شوینده در خود نگه می‌دارد.

2. محفظه آب کثیف: این محفظه برای جمع‌آوری کف، آب کثیف و سایر آلوده‌گی‌ها طراحی شده است آلودگی‌ها و کف پس از مکش به این محفظه منتقل می‌شوند.

3. کمپرسور: کمپرسور بخشی از دستگاه است که با استفاده از مواد شوینده و آب تمیزِ موجود در دستگاه، کف غلیظ و کم‌آبی را برای شستشوی مبل تولید می‌کند. کمپرسور یکی از اجزای حیاتی دستگاه شستشوی مبل است.

4. پمپ: پمپ فرآیند انتقال آب و کف را برعهده دارد و با ایجاد خلاء و روش‌های دیگر، آب تمیز، آب کثیف و کف را منتقل می‌کند.

5. موتور: موتور قلب تپنده دستگاه است و انرژی لازم برای همه مراحل شستشو را فراهم می‌آورد.

6.کفپخش‌کن: این قسمت، کف تمیز تولیدی را روی سطح مبل می‌پاشد.

7. مکنده: این بخش از دستگاه، وظیفه مکیدن کف و آلودگی‌های سطحی و جمع‌کردن آن‌ها در داخل مخزن آب کثیف را بر عهده دارد.

آموزش شستشوی مبل در منزل با دستگاه

نحوه نگهداری از دستگاه مبل شویی

آموزش مبل شویی با دستگاه، نقطه پایان نیست. این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه‌های برقی، نیاز به نگهداری دارد. برای نگهداری صحیح از این دستگاه، نکات زیر را در نظر بگیرید:

●       پس از هر بار استفاده مخزن آب کثیف را خالی کنید.

●       از سرویس‌های دوره‌ای برای اطمینان از سلامت دستگاه استفاده کنید.

●       از مواد شوینده مناسب و اختصاصی که برای همین دستگاه‌ها ساخته شده‌‌اند، استفاده کنید.

نکات ایمنی حین استفاده از دستگاه مبل شویی

هنگام پیاده‌سازی آموزش مبل شویی با دستگاه، لازم است نکات ایمنی زیر را در نظر بگیرید:

  • هنگام کار، از فشار زیاد برس خودداری کنید. زیرا فشار زیاد می‌تواند به پارچه مبل آسیب وارد کند. علاوه‌بر این، فشار به برس، سبب خرابی زودرس آن می‌شود.
  • همه آب کثیف و کف را با دقت از روی سطح پاک کنید. آب باقی‌مانده می‌تواند سبب خرابی مبل و ایجاد لکه شود.
  • قبل از استفاده از شوینده، حتما مقدار کمی از آن را در بخشی از مبل که در معرض دید نیست امتحان کنید.
  • برس را با حرکات رفت و برگشتی روی سطح مبل بکشید تا آسیب به حداقل رسیده و همه قسمت‌ها به‌خوبی تمیز شوند.
  • در صورتی که دستگاه شما دارای گزینه آب گرم است، دمای آب را قبل از استفاده کنترل کنید. ما در آموزش مبل شویی با دستگاه، درباره دمای آب صحبتی نکردیم، زیرا این گزینه در دستگاه‌های خانگی مبل‌شود خیلی رایج نیست.
آموزش مبل شویی با دستگاه

سخن آخر

طرز کار دستگاه مبل شویی ساده است و با آموزش مبل شویی با دستگاه می‌توانید بدون کمکگرفتن از شرکت‌های شستشوی مبل، همه مبل‌های خود را کامل تمیز کنید. با این حال باید در نظر بگیرید که قدرت دستگاه‌های خانگی نسبت به انواع تجاری که در قالی‌شویی‌ها و مراکز شستشوی مبل استفاده می‌شوند، کم‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *