مشاهده همه 14 نتیجه

اسکرابر باطری دار

اسکرابر باطری دار یا زمین شوی شارژی نوع خاصی از دستگاه های زمین شوی صنعتی است که مولفه قدرت از طریقه برق ذخیره شده در باطری (برق DC) تامین می شود.

 استعلام قیمت و موجودی

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز انواع زمین شوی صنعتی و اسکرابر باطری دار از طریق تماس با ۴۴۱۴۰۰۰۵ یا پیام در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

معرفی و خرید اسکرابر باطری دار

این نوع از دستگاه های زمین شوی همانطور که از نامشان مشخص است برای تامین انرژی خود از انواع باتری ها استفاده می کنند. در مقابل این دستگاه های اسکرابر، می توان به اسکرابر کابلی اشاره کرد. محدودیت های زمین شوی کابلی باعث شد تا نوع جدیدی از این دستگاه ها با منبع تغذیه باتری ساخته شود.

عموما از اسکرابر های باتری دار در محیط هایی با ابعاد بسیار بزرگ استفاده می شود زیرا محدودیت هایی مانند نیاز دائم به پریز برق برای این نوع از دستگاه ها وجود ندارد.

البته لازم به ذکر است که این نوع از دستگاه های نظافتی صنعتی در دو نوع دستی و سرنشین دار ساخته می شوند که بسته به نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید.

انواع اسکرابر باتری دار

اسکرابر باطری دار (scrubber) نوع خاصی از دستگاه زمین شوی صنعتی است که مولفه انرژی توسط برق ذخیره شده در باطری تامین می گردد.معمولا اکثر مدل های اسکرابر خودرویی انرژی خود را از طریق برق ذخیره شده در باطری تامین می نمایند. در اصطلاح اکثر مدل های اسکرابر سرنشین دار دارای مولفه انرژی باطری می باشند. این طیف در اسکرابرهای باراننده معمولا از نظر ولتاژ باطری می تواند متفاوت باشد.به عنوان مثال با بزرگ تر شدن دستگاه اسکرابر ماشینی و بیشتر شدن وزن دستگاه، مسلما ولتاژ ۲۴ ولت نمی تواند جوابگو توان و قدرت دستگاه باشد. در نتیجه در چنین تنوعی از اسکرابر خودرویی معمولا از ولتاژ ۳۶ ولت و یا حتی رده های بزرگ تر از ولتاژ ۴۸ ولت استفاده می نمایند.

اسکرابر شارژی| اسکرابر باتری دار
اسکرابر شارژی| اسکرابر باتری دار

انواع باطری در ماشین زمین شوی شارژی

در کف شوی باطری دار، از باطری از نوع ژل و درایو استفاده می شود. باطری ها معمولا از نظر ماهیت فیزیکی به دو دسته باطری آب اسید و باطری ژل تقسیم می شوند. شایان ذکر است استفاده هر دو نوع نسبت به هم دارای یک سری محاسن و معایب هستند. اگر بخواهیم برتری باطری آب اسید را نسبت به باطری ژل بیان نماییم، بهترین حسن طول عمر بیشتر باطری آب اسید نسبت به باطری ژل است.

در واقع باطری آب اسید قادر است تا ۱۲۰۰ بار شارژ و دشارژ شود. اما این در حالی است که باتری ژل فقط ۸۰۰ بار قابلیت شارژ و دشارژ را دارد. حال میخواهیم ضعف باطری آب اسید را نسبت به باطری ژل در اسکرابر باطری دار بیان نماییم.

بهترین و با ارزش ترین حسن باطری ژل نسبت به باطری آب اسید می تواند عدم نیاز باطری ژل به تعمیر و نگهداری است. در واقع باطری ژل را می توان باتری بدون نگهداری نامید. اما با استفاده از باطری آب اسیدی در دستگاه کف شور باتری دار با توجه به مقدار فعالیت اسکرابر، بایستی سطح آب و اسید دستگاه را مورد  چکاپ قرار دهیم. در صورتیکه اپراتور به خاطر عدم نگهداری صحیح وبازدید به موقع باطری ها ، مجموعه را دچار خسارت بالایی می نماید. در نتیجه اکثر مجموعه ها به خاطر احتمال عدم رسیدگی صحیح اپراتور، معمولا خواهان تجهیز دستگاه کفشوی به باطری ژل هستند.

باطری درایو یا باطری استارتری

معمولا در تجهیز یک دستگاه زمین شوی شارژری از باتری درایو استفاده می شود. باتری های درایو معمولا سطح سلول های انرژی به مراتب بیشتری نسبت به باطری استارتری دارند. در نتیجه پس از هر بار شارژ شدن می تواند میزان سطح انرژی بیشتری را در خود ذخیره نمایند.

پس عمر و ماندگاری بیشتر نسبت به باتری استارتری دارند. متاسفانه بسیاری از فروشندگان دستگاه های اسکرابر صنعتی، به دلیل گران بودن هزینه های گمرکی باتری، در خیلی از موارد دستگاه زمین شوی باتری دار را بدون باطری مورد سفارش گذاری قرار می دهند. در نتیجه دستگاه اسکرابر را بدون باتری ترخیصمی نمایند . شرکت فروشنده در راستای تجهیز دستگاه زمین شور از باطری های نامتعارف و ارزان قیمت استفاده می نماید. این کار نادرست، باعث ایجاد و بروز آسیب به برد الکترونیکال دستگاه و دیگر آسیب های مترقبه خواهد شد.

مزایای اسکرابر باتری دار نسبت به اسکرابر برقی

ایمنی بیشتر، قابلیت مانور بیشتر، عدم انتقال آلودگی، آرامش بیشتر در کاربری زمین شوی باتریدار:

  1. ایمنی بیشتر در استفاده از زمین شوی باتری دار  نسبت به اسکرابر کابلی: با توجه به ولتاژ کمتر برق ذخیره شده در باطری (۱۲ ولت یا نهایتا ۲۴ و ۳۶ ولت) نسبت به برق شهری (۲۲۰ ولت) می توانیم ایمنی هر چه بیشتر را در استفاده از اسکرابر شارژی لمس نماییم. برخی از محیط های قابل استفاده، دارای آب و رطوبت سطحی هستند. (به عنوان مثال سالن تولید در برخی صنایع غذایی و یا فضای اطراف استخرها) لذا در صورتیکه کابل برق دچار آسیب شده باشد، می تواند در چنین محیطی بسیار خطرناک باشد.
  2. صدای کمتر کف شوی باتری دار نسبت به کف شوی برقی: ماهیت تولید صدا در اسکرابر صنعتی بیشتر بر می گردد به صدای موتور مکش دستگاه.موتور مکش در کف شور باتری دار به مراتب دارای صدای کمتر نسبت به موتور مکش دستگاه کف شور برقی است. لذا با استفاده از چنین حسنی می توان برتری استفاده از زمین شوی شارژی در محیط های درمانی را نسبت به اسکرابر سیم دار کاملا درک نمود.
  3. قابلیت مانور بالاتر در زمین شوی باتری دار نسبت به زمین شوی کابلی: با توجه به عدم استفاده از کابل برق در زمین شور باتری دار، این قابلیت برای دستگاه اسکرابر بوجود می آید تا به صورت آزادانه و بدون نیاز به پریز برق در طول و عرض محیط حرکت نماید. کفشوی باطری دار بدون دغدغه کابل برق حرکت می نماید و از محل شروع حرکت فاصله می گیرد.
  4. کفشوی شارژی مانع از انتقال آلودگی از نقطه ای به نقطه ای دیگر می شود. منظور از بیان این جمله عدم استفاده از کابل برق در انتقال آلودگی است. اهمیت این موضوع بیشتر در اتاق های عمل و مراقبت های ویژه بیمارستانها نمود دارد.
  5. اپراتور کفشوی شارژی دارای آرامش روحی و جسمانی بیشتر نسبت به اسکرابر برقی است. این حالت را می توان در جابجایی راحت تر زمینشور باطری دار (به خاطر عدم استفاده از کابل برق و دست و پاگیر بودن ان بیان می شود. ) نسبت به زمینشور برقی مشخص نمود. با استفاده از این حالت آرامش بیشتر اپراتور دستگاه در اثر استفاده از اسکرابر باطری دار، می توان به بالا رفتن راندمان کاری این مدل نسبت به مشابه کابلی پی برد.
اسکرابر باتری دار| اسکرابر باطری دار
اسکرابر باتری دار| اسکرابر باطری دار

فاکتورهای مهم در اسکرابر باتری دار

۱- باطری دستگاه بایستی اورجینال و توسط شرکت سازنده اسکرابر تجهیز شده باشد.

۲- بر روی باطری دستگاه سال تولید درج شده باشد باطری حداکثر دو سال قبل تر تولید و بر روی دستگاه زمین شوی مربوطه تجهیز شده باشد.

۳- توجه نماییم که باطری دستگاه از نوع درایو و بهتر است از لحاظ عدم تعمیر و نگهداری از نوع ژل باشد.

۴- باطری دچار شکستگی و یا تورم نباشد.

۵- حتما به آمپر ساعت باطری و یا باطری ها توجه نماییم. یکی از مقوله های مهم در انتخاب و قیمت اسکرابر باطری دار، این است که از چه نوع باطری استفاده شده باشد (باطری ژل، درایو، ساخت چه کشوری باشد) و اینکه باطری دارای چه آمپر ساعتی است. همانطور که می دانیم هرچه آمپر ساعت باطری بالاتر باشد، دستگاه اسکرابر شارژی می تواند مدت زمان طولانی تری به فعالیت بپردازد و در مدت زمان کوتاه تری شارژ شود. در واقع هرچه آمپر ساعت باتری بالاتر باشد در واقع تاثیر بیشتری بر روی قیمت زمین شوی باتری دار خواهد گذاشت.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اسکرابر باتری دار

۱- ولتاژ و تعداد باطری در قیمت اسکرابر شارژی دارای تاثیر مثبت است.

۲- آمپرساعت باطری.

۳- کشور سازنده باطری (باطری ساخت کشور های اروپای غربی و آمریکای شمالی دارای قیمت بالاتر هستند).

۴- تعداد برس، عرض شستشو، ظرفیت مخزن در اسکرابر دستی باطری دار یا اسکرابر خودرویی دارای تاثیر مثبت بر قیمت زمین شوی باتری دار است.

۵- اسکرابر سرنشین دار دارای قیمت بالاتر نسبت به اسکرابر دستی از همان برند است.

۶- بهره مندی از آپشن های ویژه از جمله موتور ترکشن (موتور حرکتی)، دیاگ سرخود، سیستم CDS مدیریت مواد شوینده، سیستم تنظیم فشار برس، سیستم تنظیم سرعت، گیربکسی بودن مولفه انتقال قدرت و سیستم اکونومیکال (مدیریت مصرف انرژی شارژ باطری).

پیشنهاد ما این است که در ابتدا از بالای همین صفحه انواع مدل های زمین شوی به خصوص زمین شو باطری دار را مشاهده کنید و سپس با تماس با مشاورین فروش ما از طریق فرم تماس با ما یا تماس مستقیم تلفنی، بهترین مدل را انتخاب نمایید.

سوالات متداول| FAQ:

اسکرابر باتری دار بهتر است یا اسکرابر کابلی؟

تشخیص بهتر بودن اسکرابر باتری دار یا کابلی به نیاز شما بستگی دارد. هر کدام از این دستگاه ها مزایای خاص خود را دارند که می توانید شناخت آنها خرید خود را انجام دهید. برای آشنایی بهتر با محصولات می توانید با کارشناسان آوین صنعت تماس بگیرید.

پارامترهای مهم برای خرید اسکرابر شارژی چه مواردی هستند؟

کیفیت باتری، سال تولید باطری، نوع باتری، قدرت باتری، میزان و نوع آلودگی، ابعاد محیط، دفعات لازم نیاز به استفاده از دستگاه، برند سازنده، قیمت دستگاه و…

مزایای اسکرابر باتری دار نسبت اسکرابر کابلی چیست؟

ایمنی بیشتر، قابلیت مانور بیشتر، عدم انقال آلودگی، سهولت در استفاده، صدای کمتر در حین استفاده و….