بلاگ

جاروبرقی آب و خاک چیست

جاروبرقی آب و خاک چیست

اگر اسم این نوع جاروبرقی صنعتی رو تا به حال نشنیده اید، اجازه دهید تعریف کوتاه و مختصری از آن ارائه دهیم.

جاروبرقی آب و خاک به مکنده هایی گفته می شود که توانایی مکش زباله های مرطوب ( مایعات ) و همچنین جمع آوری زباله های خشک را دارند. این جارو برقی ها با انواع مکنده های معمولی در قدرت موتور، توان مصرفی، ولتاژ و نوع مخزن تفاوت دارند.

اگرچه پیشرفت علم غیر قابل انکار است و تکنولوژی همیشه تلاش کرده تا در خدمت بشر و نیازهای او باشد، اما معایب و آسیب هایی که انواع وسایل اختراعی به زندگی انسان وارد می کند نیز غیر قابل چشم پوشی است. از همین رو لازم دیده ایم تا در کنار ارائه فوایدی که انواع جاروبرقی های آب و خاک دارند، معایب آن ها را نیز بیان کنیم. شما نیز اگر از این نوع مکنده استفاده کرده اید، در پایان مقاله نظر خود را بنویسید تا به افرادی که قصد استفاده از آن ها را دارند، اطلاعات دقیق تری داده شود.

انواع جاروبرقی آب و خاک

همان طور که قبلا اشاره شد، جارو برقی های آب و خاک با انواع دیگر جاروبرقی تفاوت دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مکنده های آب و خاک نیز خودشان انواع مختلفی دارند که عبارتند از :

  • جارو برقی آب و خاک خانگی
  • جارو برقی آب و خاک تجاری
  • جارو برقی آب و خاک صنعتی

بر اساس اینکه چه حجم زباله ای در چه مدت زمانی باید جمع آوری شود، در چه محیطی قصد استفاده از مکنده را دارید و اینکه ولتاژ برق آن محیط چقدر است، می توان مشخص کرد که کدام مکنده برای هدف شما مناسب است.

جاروبرقی صنعتی خرید با بهترین قیمت

مزایا جاروبرقی آب و خاک

اینکه شما بتوانید با خرید یک دستگاه دو نوع استفاده داشته باشید، به قول معروف “یک تیر و دو نشان” کرده اید. این دستگاه ها می توانند هم زباله های خشک را جمع آوری کنند و هم برای جمع آوری مایعات و زباله های تر استفاده شوند.

به جز این مورد، از مکنده های دائم کار آب و خاک استفاده های دیگری نیز می شود کرد.

1- صرفه جویی در وقت

این دستگاه ها چون قدرت بالاتر و حجم مخزن بزرگتری دارند، می توانند انواع زباله را در مدت زمان کوتاهی جمع آوری کرده و محیطی پاک و سلامت را به ارمغان آورند.

2- صرفه جویی در مصرف انرژی

تصور کنید دو جارو برقی مختلف داشته باشید که در موقع نیاز هر یک را که لازم است بیرون آورده و استفاده کنید. هم مجبور به اختصاص دادن فضایی بیشتر هستید، هم هزینه بیشتری باید بپردازید و هم باید کالری بیشتری برای حمل و نقل آن ها بسوزانید. در حالیکه با استفاده از یک دستگاه واحد، می توانید آن دستگاه را مطابق با ولتاژ و سایر شرایط محیط تهیه کنید.

3- محیط پاکیزه تر

هنگامی که محیطی با جارو برقی نظافت می شود، ذرات معلق در خاک و گرد و غبار که ممکن است باکتریایی نیز باشند، با بیشترین میزان دقت جمع آوری می شوند. حالا تصور کنید قصد استفاده از جاروبرقی دو کاربری آب و خاک را دارید. در این شرایط می توانید پس از جمع آوری گرد و غبار، محیط را با آب و مواد شوینده تمیز کرده و به راحتی آب آلوده را نیز جمع کنید.

4- شستشوی فرش

یکی از معضلات بزرگ در هنگام نظافت محیط های خانگی یا تجاری، شستن و نظافت فرش و موکت هاست. با استفاده از یک مکنده با کیفیت آب و خاک می توانید خودتان اقدام به شسشتوی فرش و موکت کنید که در نهایت صرفه اقتصادی نیز دارد. برای این کار کافی ست آب را با مواد شوینده صنعتی روی فرش ریخته و با جارو برقی آب و خاک به نظافت آن بپردازید.

بهترین جاوربرقی صنعتی آب و خاک ایران

معایب جاروبرقی آب و خاک

این وسیله فواید زیادی دارد و قطعا اگر با تحقیق کافی انتخاب شود، می تواند نقش به سزایی در راحتی شما داشته باشد. اما قطعا هیچ فایده ای بدون ضرر نخواهد بود. در ادامه معایب یا دشواری های استفاده از مکنده آب و خاک را شرح خواهیم داد.

1- حمل و نقل

جاروبرقی های آب و خاک با توجه به اندازه و قدرت موتور مکنده، حجم و وزن زیادی نیز دارند. بنابراین پیش از خرید باید به مکانی برای نگهداری و همچنین حمل و نقل آن فکر کنید. همچنین به دلیل عمودی بودن این نوع مکنده امکان عبور آن از روی راه پله میسر نبوده و یا خیلی سخت است. البته داشتن چرخ هایی در زیر کالسکه دستگاه، باعث حرکت آسان آن در مسیرهای صاف می شود.

2- ایجاد آلرژی

اگر نوع مکنده آب و خاکی که خریداری می کنید با کیفیت مطلوب و استاندارد نباشد، ذرات گرد و غبار را در هوا پخش می کند. به همین دلیل می تواند برای سلامتی ریه های شما مضر باشد و مشکلات تنفسی برایتان ایجاد کند. بنابراین حتما پیش از اقدام به خرید از کیفیت دستگاه مکنده اطمینان حاصل کرده و از استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

3- دشواری نگهداری

با توجه به اینکه این وسیله هم برای مکش مایعات و هم برای جمع آوری گرد و خاک استفاده می شود، باید در استفاده از آن موارد لازم را رعایت کرد. فیلتر هوایی که درون دستگاه قرار دارد، مخصوص جمع آوری گرد و غبار است. بنابراین حتما پیش از اقدام به نظافت زباله های خشک، حتما از قرار داشتن فیلتر هوا اطمینان حاصل کنید.
هنگام استفاده برای مکش مایعات نیز مطمئن شوید که فیلتر هوا خارج شده است. این فیلتر در صورت تماس با آب آسیب می بیند و کارآییش را از دست می دهد.
همچنین هنگام تمیز کردن دستگاه باید دقت و حوصله کافی به خرج دهید. حتما فضای بیرونی آن را با پارچه ای خیس و با آب گرم و صابون مایع شستشو دهید.

جمع آوری آب توسط جاروبرقی آب و خاک

جمع بندی

در نهایت اینکه چه نوع مکنده ای خریداری کنید به شناخت درست از نیاز و خواست شما بستگی دارد. با در نظر گرفتن مجموعه موارد گفته شده، می توانید تصمیم بگیرید که از این نوع مکنده می خواهید استفاده کنید یا خیر.

در صورت نیاز به مشاوره پیش از خرید، استعلام قیمت انواع جاروبرقی مانند قیمت جاروبرقی مسجدی یا هر نوع از دستگاه های نظافت صنعتی می توانید از بخش تماس با ما با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کنید.

همچنین اگر با هر یک از بخش های این مقاله موافق نبوده و یا پیشنهاد و نظر کامل کننده ای دارید، خوشحال می شویم نظرتان را بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *