مشاهده همه 8 نتیجه

جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروبرقی نیمه صنعتی خانگی یکی دیگر از ملزومات نظافتی این روزها بوده که برای خانه ها، مراکز اداری و حتی مراکز تجاری استفاده بسیاری میشود. ما در این مطلب قصد داریم تمامی موارد و پارامترهای مهم برای خرید جارو برقی نیمه صنعتی را برای شما تشریح کنیم، لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

 قیمت جاروبرقی نیمه صنعتی خانگی

شما می‌توانید برای خرید انواع جاروبرقی نیمه صنعتی خانگی و صنعتی و اطلاع از قیمت و موجودی کالا از طریق تماس با ۰۲۱۴۴۱۴۰۰۰۵ یا پیام در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

جاروبرقی‌ها نقشی اساسی در نظافت اماکن دارند. به طور کل جاروبرقی‌های خانگی برای نظافت خانه کافی هستند و ما نیاز به وسیله ای فرای آن نداریم. اما برای نظافت ساختمان‌ها و محیط‌ های اداری موضوع کمی متفاوت می‌شود. چراکه آلودگی‌های محیط‌ اداری و نیمه صنعتی با آلودگی‌های جزئی محیط‌ خانگی قابل قیاس نیست. ما برای دستیابی به نظافتی حرفه ای تر نیازمند جاروبرقی‌ نیمه صنعتی هستیم. بهتر است بدانید انواع جاروبرقی مسجدی در این رده از دستگاه های نظافت صنعتی قرار می گیرند.

جاروبرقی نیمه صنعتی خانگی

جاروبرقی نیمه صنعتی خانگی

معرفی و خرید جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروبرقی نیمه صنعتی یک نوع جاروبرقی محسوب می‌شود که با توجه به اجزای این دستگاه، مخصوص کارکردن در محیط های نیمه صنعتی اعم از محیط های اداری، هتلی و کارگاهی هستند. جاروبرقی نیمه صنعتی نیز همانند جاروبرقی‌های صنعتی از اجزای یکسانی تشکیل شده اند .در هر دو نوع جاروبرقی نیمه صنعتی و جاروبرقی صنعتی، عملیات نظافت و غبارگیری محیط صورت می‌گیرد اما آن چیزی که باعث می شود به این نوع دستگاه جاروبرقی نیمه صنعتی گفته شود را در این مقاله با شما به اشتراک می گذاریم.

انواع جاروبرقی نیمه صنعتی

  • جاروبرقی خانگی: 

به صورت کلی جاروبرقی‌های خانگی دارای قدرت مکش متوسط هستند و البته حجم مخزن آن‌ها نیز کوچک است. نوعی از جاروبرقی‌های نیمه صنعتی کاربرئ خانگی دارند. با این تفاوت که دارای قدرت مکش بیش‌تری نسبت به جاروبرقی خانگی هستند. ناگفته نماند که اغلب جاروبرقی‌های خانگی نیمه صنعتی دارای یک موتور با توان متوسط هستند.

  • جاروبرقی آب و خاک:

نوعی از مکنده های نیمه صنعتی از نوع جاروبرقی آب و خاک هستند که توانایی مکش جامدات و مایعات را باهم دارند. همچنین برخی از این مکنده‌ها دارای مخازن جدا نیز هستند. جاروبرقی‌های آب خاک نیمه صنعتی در حالت‌های تک موتوره، دو موتوره و سه موتوره طراحی شده اند.

  • جاروبرقی هتلی – اداری: 

جاروبرقی‌های نیمه صنعتی که مختص به هتل‌ها ساخته شده اند دارای حداقل صدا هستند و عموما به جاروبرقی سایلنت معروف هستند. اغل جاروبرقی‌های هتلی – اداری دارای قدرت مکش خوبی هستند و قابلیت کارکرد در طولانی مدت را نیز دارند. همچنین طراحی این نوع جاروبرقی‌ها نیز زیباتر بوده و جمع و جور هستند.

  • جاروبرقی کارگاهی: 

جاروبرقی‌های کارگاهی نیز اغلب مکنده‌هایی تک موتوره و دو موتوره هستند و قدرت مکش متوسط دارند.

جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروبرقی نیمه صنعتی و نوع الکتروموتور

الکتروموتور مهم‌ترین جزء الکتریکی یک جاروبرقی محسوب می‌شود. الکتروموتور در جاروبرقی نیمه صنعتی از نوع زغالی (کولکتوری) می‌باشد. معمولا یک الکتروموتور زغالی بصورت ممتد و بدون استراحت بسته به کیفیت سیم پیچ (هسته -کولکتور) و چسب استفاده شده در لا به لای این کلاف سیم پیچی شده، توانایی کارکردن ۱۰ الی ۱۵ دقیقه را دارد. اما این در حالی است که در جاروبرقی های صنعتی به دلیل تقویت الکتروموتور و یا نوع متفاوت الکتروموتور (الکتروموتور دائم کار -توربینی) توانایی کار کردن طی مدت زمان بسیار طولانی تری را دارند. پس نتیجه می گیریم که یکی از تفاوت‌هایی که باعث شده است که به یک جاروبرقی لفظ نیمه صنعتی را اضافه کنیم نوع الکتروموتور و یا همان مدت زمان کارکردن به صورت ممتد می‌باشد .

-نوع فیلتر در جاروبرقی نیمه صنعتی

معمولا فیلتر در جاروبرقی نیمه صنعتی از نوع سبدی با الیاف درهم بر هم (متخلخل) می باشد. با توجه به نوع محیط کاری جاروبرقی‌های نیمه صنعتی و مکانیکی، ساخت این نوع مکنده نیمه صنعتی نیازی به استفاده از فیلترهایی با سطح فیلتراسیون گسترده نیست. لذا بنا به قدرت و ظرفیت کاری این نوع از جاروبرقی‌ها سطح فیلتراسیون بین ۲۰۰۰ سانتی متر مربع تا ۸ هزار سانتی متر مربع قرار دارد. اما همان‌طور که می‌دانیم در جاروبرقی صنعتی با توجه نوع محیط کاری و مکش مواد با ابعاد و گرانولوتی پایین‌تر بایستی نوع فیلتر و سطح فیلتراسیون به مراتب بالاتر از مکنده نیمه صنعتی باشد.

-نحوه قرارگیری فیلتر در جاروبرقی نیمه صنعتی :

معمولا در جاروبرقی نیمه صنعتی فیلتر مستقیما در داخل مخزن قرار گرفته است. لذا سطح گسترده ای از ظرفیت مخزن را اشغال می‌کند، اما با توجه به نوع زباله‌ها و محیط کاری این نوع از جاروبرقی، مشکلی پیش نمی‌آید . این در حالی است که در جاروبرقی صنعتی معمولا محل قرارگیری فیلتر جدا از مخزن زباله می‌باشد. معمولا فیلتر در محفظه فیلتر و در قسمت بالای مخزن زباله قرار گرفته است. لذا با مکش موادی که دارای لبه برنده هستند مشکلی بوجود نمی‌آید . این در حالی است که اگر با جاروبرقی نیمه صنعتی، زباله هایی را با لبه برنده مکش کنیم (شیشه و..) امکان پاره شدن فیلتر وجود دارد.

جارو برقی نیمه صنعتی

جارو برقی نیمه صنعتی

-ظرفیت مخزن در جاروبرقی نیمه صنعتی

معمولا در جاروبرقی نیمه صنعتی ظرفیت مخازن بین ۱۰ تا ۸۰ لیتر است. این مقدار ظرفیت با توجه به نوع محیط و زباله‌هایی که در این محیط‌ ها قرار می‌گیرد کفایت می‌کند. اما در مکنده‌های صنعتی با توجه به قرارگیری فیلتر در فضایی بیرون از مخزن زباله و برخورداری از ظرفیت های بیش از ۸۰ لیتر امکان مکش مواد با ظرفیت‌های بیش‌تر وجود دارد.

-حمل و نقل جاروبرقی نیمه صنعتی

معمولا در جاروبرقی های نیمه صنعتی حمل و نقل از طریق سه یا ۶ عدد چرخ که مستقیما در زیر دستگاه قرار گرفته است صورت می‌گیرد. اما در برخی از مدل‌های جاروبرقی نیمه صنعتی که از ترولی یا کالاسکه استفاده می نمایند، امکان حمل و نقل راحت تری وجود دارد. البته با توجه به وزن دستگاه و ابعاد، طراحان این تیپ از محصولات همیشه به فکر ارائه محصولی با ساده‌ترین حالت حرکت هستند. در برخی از مدل‌ها مثل مدل ۸۲WD ECO با توجه به وزن بیش‌تر و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به مدل ۵۳WD از ترولی جهت حمل و نقل استفاده شده است .

-قطر شیلنگ و جنس آن در جاروبرقی نیمه صنعتی

قطر شیلنگ در مکنده نیمه صنعتی معمولا ۳۶ الی ۴۰ میلی متر است. جنس این نوع از شیلنگ از پلاستیک منعطف با متراژ ۵/۱ الی ۵/۲ متر می‌باشد. این در حالی است که معمولا در جاروبرقی‌های صنعتی قطر شیلنگ بین ۴۰ الی ۱۱۰ میلی متر می‌باشد. جنس شیلنگ در جاروبرقی صنعتی معمولا با کیفیت و ضخامت بیشتر تولید و تجهیز می‌گردد. در بسیاری از موارد شیلنگ در مکنده‌های صنعتی از نوع ارت دار می‌باشد. تا بتواند بار الکتریکی ناشی از مکش مواد بار دار را به بیرون از بدنه دستگاه هدایت نماید.

پارامترهای مهم در خرید جاروبرقی نیمه صنعتی

انتخاب جاروبرقی تجاری مناسب می تواند تفاوت زیادی در فرآیندهای نظافت روزانه افراد ایجاد کند، مخصوصا در اماکنی که هر روز با حجم زیادی از گرد و غبار سروکار دارند, اما برای خرید جاروبرقی نیمه صنعتی باید موارد خاصی را لحاظ کنید تا بهترین خرید را داشته باشید:

  • توجه داشته باشید که محیطی که قصد خریداری مکنده برای آن را دارید بسیار بر نوع جاروبرقی انتخابی، تاثیرگذار است. لذا برای خرید حتما با کارشناسان شرکت مربوطه ارتباط بگیرید.
  • حجم مخزن دستگاه‌ها متفاوت است از این رو اگر محیط شما کوچک است، جاروبرقی با حجم مخزن ۲۰ تا ۴۰ لیتر برای شما مناسب است. اما اگر محیط شما بزرگ است نیازمند مکنده ای با ظرفیت مخزن ۴۰ تا ۸۰ لیتر هستید.
  • جاروبرقی‌های نیمه صنعتی دارای تعداد الکتروموتور متفاوت هستند لذا با توجه به متراژ و نوع زباله، باید اقدام به خرید جاروبرقی نیمه صنعتی کنید.
  • اگر برای محیطی مانند اداره و یا هتل قصد خریداری جاروبرقی نیمه صنعتی دارید، پیشنهاد میکنیم جاروبرقی را تهیه کنید که دارای حداقل صدا باشد.
  • از ارائه خدمات پس از فروش جاروبرقی نیمه صنعتی انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.
  • حتما دستگاهی را خریداری کنید که لوازم جانبی مکنده را بتوانید به راحتی در بازار ایران پیدا کنید.